zondag 5 juni 2016

Het kruipt, het vliegt, het zoemt en kriebelt in Hof van Jaantje.

De azuurwaterjuffer valt door het knalblauwe lijfje altijd op tussen het groen in de tuin. Hier rust hij (het vrouwtje is groenig en donkerder van kleur) even op een knop van het trilgras.
Zo'n drie weken geleden snorde deze dikkerd door de tuin, ik wist echt even niet wat ik zag. Het is een platbuik, de breedste onder de libellen. 
Ook op de pioenen kruipt van alles. De knoppen zijn zoete lolly's voor de mieren, de hommels komen als de bloem open is om de nectar en stuifmeel. Op de foto zie je een mini-beestje, geen idee wat het is maar ze vliegen momenteel met z'n honderden in de hof.  
Luizen zijn er ook bij de vleet, maar ook lieveheersbeestjes. Eet je buikje maar rond!

En dan zijn er ook nog hommels in allerlei vormen en maten. 


Op de bloeiende bieslook...

...en op de geraniums...

Het valt niet mee om ze op de foto te krijgen, deze was me te snel af. 

Alle wijsheid over de libellen en waterjuffers vond ik op deze website: Libellennet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.